Skip to main content

Sponsoring

Sponsor of partner worden van Porsche Racing.nl?

Een raceteam kan niet zonder sponsoren of partners. En eerlijk gezegd willen we dat ook niet. De racesport is te leuk om dit niet te willen delen met anderen en andere ondernemers te laten profiteren van de mogelijkheden. Daarom hebben we verschillende sponsorpakketten, van klein naar uitgebreid. Maar maatwerk is ook mogelijk.


Voor 2025 zijn we altijd opzoek naar enthousiaste partijen die betrokken willen zijn bij ons team. In 2025 rijdt PorscheRacing.nl in de Porsche Cayman Cup en de Boxster Cup. Maar er staan meer evenst op de planning. Kijk daarvoor naar de kalender 2025.

Hoe leuk is het als jouw bedrijf betrokken kan zijn bij PorscheRacing.nl?

Niet alleen raak je betrokken bij een enthousiaste groep Porsche rijders en kun je races in Nederland en/ of buitenland bezoeken. Je kunt ook jouw bedrijf promoten binnen een unieke doelgroep van autoliefhebbers, raceteams, leveranciers van automaterialen en autohandelaren. Daarbij maak je natuurlijk gebruik maken van de communicatiekanalen van PorscheRacing.nl.

Wij werken niet alleen met vaste partner-/ sponsorpakketten dus kijken ook graag met jou samen naar jouw wensen en onze mogelijkheden. Ook barterdeals, waarbij jij als bedrijf materialen kunt leveren voor ons team, behoren daarbij tot de mogelijkheden. Maar alles in goed overleg en altijd met een win-win situatie voor ogen.

Interesse in sponsoring?

Neem contact met ons op en we gaan graag in gesprek om ervoor te zorgen dat jouw bedrijf bij de Porsche Races onder de aandacht wordt gebracht in en buiten Nederland.

Wil je direct contact? Bel dan met

Kantoor +31 (0) 75 772 88 76
Eric Verhoeven +31 (0) 6 502 46 089

Technisch reglement Cayman Cup

TECHNISCH REGLEMENT PORSCHE CAYMAN CUP


Artikel 1 - TOEGELATEN AUTO’S
De Porsche Cayman, type 987. In een wedstrijd (training, kwalificatie en race) mag een Deelnemer slechts één en dezelfde
Porsche Cayman inschrijven en ervan gebruik maken, behalve bij calamiteiten, na overleg en met toestemming van de
wedstrijdleiding in een vervangende en goedgekeurde Auto.
Met het aanbieden van de Auto bij de technische keuring verklaart de Deelnemer impliciet dat de Auto in alle opzichten
voldoet aan de reglementen en wat betreft veiligheid volledig geschikt is om aan het Evenement deel te nemen.
Als een Auto tijdens het Evenement niet voldoet aan het technisch reglement, zal de straf uitgevoerd worden conform artikel
16 van dit technisch reglement.


Artikel 2 - TECHNIEK ALGEMEEN
Basis: De Porsche Cayman, type 987, met een maximale motorinhoud van 3.450 cc, in de uitvoering zoals die regulier aan de
particuliere klant is uitgeleverd via de normale verkooporganisatie (dealerorganisatie) van de fabrikant.
Definities:
Origineel.
Onder “origineel” wordt verstaan: het door Porsche voor de Porsche Cayman type 987 geleverde onderdeel.
Standaard.
Onder “standaard” wordt verstaan: identiek of gelijkwaardig in materiaal, vorm en gewicht, niet noodzakelijk door Porsche
geleverd, maar wel gefabriceerd voor de Porsche Cayman type 987.
Vrij.
“Vrij” betekent dat zowel het originele onderdeel, als de functies van het onderdeel, mogen worden verwijderd of worden
vervangen door een nieuw onderdeel, op voorwaarde dat het nieuwe onderdeel, ten opzichte van het oorspronkelijke
onderdeel geen extra functie toevoegt.
Documentatie
Als referentie voor onderdelen, maten, toleranties en montagevoorschriften gelden de handleidingen of onderdelen van de
fabrikant en/of importeur.
Montagevoorschriften
Alle in dit reglement genoemde materialen en onderdelen dienen gemonteerd te worden op de wijze die door de fabrikant
voorgeschreven is. Onderdelen dienen vervangen te worden indien zij servicelimieten van de fabrikant overschrijden.
Bouten en moeren zijn vrij voor zover deze verwisseld worden door vervangende exemplaren van het oorspronkelijke
materiaal; iedere vorm van borging is toegestaan. Pakkingen zijn vrij, tenzij anders aangegeven.


Artikel 3 - TOEGESTANE OF VERPLICHTE WIJZIGINGEN
Iedere wijziging aan de in artikel 2 omschreven Auto die niet uitdrukkelijk op basis van dit reglement wordt toegestaan is
verboden. De Auto moet in alle opzichten overeenkomen met het gestelde in dit reglement.
Een toegestane modificatie mag geen verboden modificatie tot gevolg hebben.
In geval van twijfel raadpleeg de TC of voor zover aanwezig de klasse-coördinator.
De Auto moet gedurende de gehele wedstrijd aan de geldende voorschriften voldoen.
Hanteer de volgende regel: in geval van twijfel mag het niet.


Artikel 4 – VERHOUDING GEWICHT-VERMOGEN
Er geldt een maximale verhouding van 4,5 kg/pk tijdens het gehele Evenement. Voorafgaand aan de eerste deelname van het
seizoen of na revisie of vervanging van de motor, dient elke Auto die aan de Cayman Cup deel wil nemen, een nulmeting te
hebben ondergaan om het vermogen vast te stellen. De nulmeting wordt uitgevoerd op een door de PCR aan te wijzen
rollenbank. Als geen nulmeting van de Auto is verricht, kan een Auto niet deelnemen.
Compensatiegewicht
Er is een maximum compensatiegewicht toegestaan tot 60 kilogram. De locatie van het compensatiegewicht is vrij maar moet
op de bodemplaat van de Auto aangebracht worden in blokken lood van maximaal 10 kilogram per stuk, bevestigd met

Welkom

PORSCHE RACING.NL

Racen met een Porsche is voor de meeste autoliefhebbers een droom die uitkomt. PorscheRacing.nl promoot en stimuleert de racesport op alle niveaus. Daarbij willen wij zo veel mogelijk mensen enthousiast maken voor het racen met een Porsche.

Porsche Club Racing

Naast het promoten van Porsche Racing, rijden wij zelf ook mee in de Porsche Club Racing. 
Na de finale races van de Porsche Club Racing op zondag 23 oktober 2022 , beginnen we nu met de voorbereidingen van seizoen 2023. 
Daarbij zijn wij altijd op zoek naar leuke samenwerkingen met sponsoren en partners.

Na spannende Finaleraces op Circuit Zandvoort zijn de PCR-kampioenen 2022 bekend:

  • 944 Cup: Job vd Broek
  • Boxster Cup: Eric Verhoeven
  • Cayman Cup: Robert Sulma
  • GT Cup: Joris Havermans
  • GT4 Cup: Ronald van Vliet
  • RS Cup: Edwin van Wijngaarden
  • Ladie: Jeanine Rozendaal
  • Rookie: Eric Verhoeven
  • Legend: Edwin van Wijngaarden

 

Lees meer …Welkom

Race auto kopen?

RFF Motorsport heeft altijd een divers aantal wagens te koop, van budget tot high end, voor ieder wat wils.

Tevens zoeken en bemiddelen zij bij aankoop van autos's, zowel racewagens, straatauto's of klassiekers.

https://www.rff-motorsport.nl/te-koop/

Naamloos

 

 

Martini Racing

Martini Racing is de naam waaronder verschillende motorraceteams racen wanneer ze worden gesponsord door het Italiaanse bedrijf Martini & Rossi , een distilleerderij die martini-vermout produceert in Turijn . Martini's sponsorprogramma begon in 1958 als Martini International Club, opgericht door graaf Metello Rossi di Montelera van Martini & Rossi. De raceauto's zijn gemarkeerd met de kenmerkende donkerblauwe, lichtblauwe en rode strepen op carrosserie-auto's met een witte, rode of zilveren achtergrond. Het automodel dat de meeste titels heeft gewonnen voor Martini Racing is de Lancia Delta HF Integrale .

 
Lancia LC2 racewagen (voor) in de kleuren van Martini Racing

 

Lees meer …Martini Racing

Lid worden van Adpcr.nl

 DE ENIGE NEDERLANDSE RACECLUB EXCLUSIEF VOOR PORSCHE-RACERS

Als enige raceclub in Nederland exclusief voor Porsche-racers neemt de Porsche Club Racing binnen de racewereld een unieke positie in. We zijn er dan ook trots op een racepodium te kunnen bieden voor elke Porsche, ongeacht type of leeftijd, en aan elke Porsche-coureur, ongeacht ervaring of leeftijd.

Het circuit van Zandvoort is onze thuisbasis, maar er worden ook wedstrijden verreden op het TT-circuit in Assen, op het wereldberoemde Spa-Francorchamps, het befaamde Terlaemen Circuit in Zolder, de Nürburgring en Hockenheimring. Als clubracer dus extra uitdagend om op steeds een ander circuit in actie te komen, de baan te leren kennen en de auto op juist die omstandigheden optimaal af te stellen.

Dankzij het clubverband zijn er altijd collega-rijders die een handje kunnen helpen, want gezelligheid en collegialiteit naast de baan zijn minstens zo belangrijk als een eerlijke strijd op de baan. Kenmerk van de Porsche Club Racing is respect voor elkaars materiaal, maar evengoed scherp rijden en een fanatieke strijd.

De Porsche Club Racing werd in 1999 opgericht en kent een groeiend ledenbestand. Vanuit de vereniging zijn rijders doorgegroeid naar professionele raceklassen, waaronder de Supercar Challenge, Dutch GT4 en Porsche Supercup.

Meer weten of lid worden?

Neem contact met ons op en we geven je graag alle informatie.

 

Race licentie halen

Droom je ervan om een race licentie te behalen en je passie voor autoracen naar een hoger niveau te tillen? Dan ben je hier aan het juiste adres! In dit artikel delen we waardevolle tips en tricks die je kunnen helpen om succesvol jouw race licentie te behalen. Of je nu een beginnende coureur bent of al wat ervaring hebt, deze tips zullen je helpen om je vaardigheden en kennis te verbeteren.

Van het kiezen van de juiste raceschool tot het voorbereiden op de examens, we behandelen alles wat je moet weten om je race licentie te behalen. We bieden inzicht in het proces, delen handige strategieën en geven advies

Lees meer …Race licentie halen