Skip to main content

Technisch reglement Cayman Cup

TECHNISCH REGLEMENT PORSCHE CAYMAN CUP


Artikel 1 - TOEGELATEN AUTO’S
De Porsche Cayman, type 987. In een wedstrijd (training, kwalificatie en race) mag een Deelnemer slechts één en dezelfde
Porsche Cayman inschrijven en ervan gebruik maken, behalve bij calamiteiten, na overleg en met toestemming van de
wedstrijdleiding in een vervangende en goedgekeurde Auto.
Met het aanbieden van de Auto bij de technische keuring verklaart de Deelnemer impliciet dat de Auto in alle opzichten
voldoet aan de reglementen en wat betreft veiligheid volledig geschikt is om aan het Evenement deel te nemen.
Als een Auto tijdens het Evenement niet voldoet aan het technisch reglement, zal de straf uitgevoerd worden conform artikel
16 van dit technisch reglement.


Artikel 2 - TECHNIEK ALGEMEEN
Basis: De Porsche Cayman, type 987, met een maximale motorinhoud van 3.450 cc, in de uitvoering zoals die regulier aan de
particuliere klant is uitgeleverd via de normale verkooporganisatie (dealerorganisatie) van de fabrikant.
Definities:
Origineel.
Onder “origineel” wordt verstaan: het door Porsche voor de Porsche Cayman type 987 geleverde onderdeel.
Standaard.
Onder “standaard” wordt verstaan: identiek of gelijkwaardig in materiaal, vorm en gewicht, niet noodzakelijk door Porsche
geleverd, maar wel gefabriceerd voor de Porsche Cayman type 987.
Vrij.
“Vrij” betekent dat zowel het originele onderdeel, als de functies van het onderdeel, mogen worden verwijderd of worden
vervangen door een nieuw onderdeel, op voorwaarde dat het nieuwe onderdeel, ten opzichte van het oorspronkelijke
onderdeel geen extra functie toevoegt.
Documentatie
Als referentie voor onderdelen, maten, toleranties en montagevoorschriften gelden de handleidingen of onderdelen van de
fabrikant en/of importeur.
Montagevoorschriften
Alle in dit reglement genoemde materialen en onderdelen dienen gemonteerd te worden op de wijze die door de fabrikant
voorgeschreven is. Onderdelen dienen vervangen te worden indien zij servicelimieten van de fabrikant overschrijden.
Bouten en moeren zijn vrij voor zover deze verwisseld worden door vervangende exemplaren van het oorspronkelijke
materiaal; iedere vorm van borging is toegestaan. Pakkingen zijn vrij, tenzij anders aangegeven.


Artikel 3 - TOEGESTANE OF VERPLICHTE WIJZIGINGEN
Iedere wijziging aan de in artikel 2 omschreven Auto die niet uitdrukkelijk op basis van dit reglement wordt toegestaan is
verboden. De Auto moet in alle opzichten overeenkomen met het gestelde in dit reglement.
Een toegestane modificatie mag geen verboden modificatie tot gevolg hebben.
In geval van twijfel raadpleeg de TC of voor zover aanwezig de klasse-coördinator.
De Auto moet gedurende de gehele wedstrijd aan de geldende voorschriften voldoen.
Hanteer de volgende regel: in geval van twijfel mag het niet.


Artikel 4 – VERHOUDING GEWICHT-VERMOGEN
Er geldt een maximale verhouding van 4,5 kg/pk tijdens het gehele Evenement. Voorafgaand aan de eerste deelname van het
seizoen of na revisie of vervanging van de motor, dient elke Auto die aan de Cayman Cup deel wil nemen, een nulmeting te
hebben ondergaan om het vermogen vast te stellen. De nulmeting wordt uitgevoerd op een door de PCR aan te wijzen
rollenbank. Als geen nulmeting van de Auto is verricht, kan een Auto niet deelnemen.
Compensatiegewicht
Er is een maximum compensatiegewicht toegestaan tot 60 kilogram. De locatie van het compensatiegewicht is vrij maar moet
op de bodemplaat van de Auto aangebracht worden in blokken lood van maximaal 10 kilogram per stuk, bevestigd met